söndag 6 januari 2013

Imorgon bär det av hemåt

Då är det inte många timmar kvar förrän hemresan till Svedala tar sin början. Det har varit 18 helt underbara dagar med strålande sol från en klarblå himmel i 17 av dessa dagar. Vi har också träffat många trevliga människor både från Sverige, Norge och Holland. Kan väl säga utan att överdriva att detta gett oss mersmak för detta underbara liv i ett härligt klimat. Men det är bara hem och jobba och leva på minnen tills nästa möjlighet ges.

Jobba förresten, jag har under min tid här nere jobbat på en doktorsavhandling om människans vikt. Efter mycket forskning har jag kommit fram till följande:
Det spelar ingen roll hur mycket av det på bilden nedan som man stoppar i sig. Varför man lägger på sig en massa kilo på semestrar beror bara på en sak. VÄRMEN!!!!! Man sväller av värmen.
Jag får säkert inget Nobelpris för denna upptäckt, utan det är mer ett sätt att intala mig själv varför inga kläder längre passar.

Efter denna upptäckt kommer jag under de kommande månaderna tillbringa min tid på GB-Glacé centrallager för att minska svullnaden som jag fått av värmen.

Varje som läser detta får själva dra sina egna slutsatser om denna forskning.

I ett tidigare inlägg så skrev jag om att Fru Fortuna skulle vara med mig. Kan väl säga att hon var det i helgen som gått, 7 rätt på V 75 och lite vinster på Lången. Men tyvärr inte i den grad att vistelsen här nere förlängs denna gång.

Men hoppas att hon är med oss på vår färd hem. Så nu är detta mitt sista inlägg på ett tag eftersom vi troligtvis inte kommer åt WiFi på vägen hem genom Spanien, Frankrike, Tyskland, Danmark och slutligen Sverige. Nästa mål för vårt mobila hem blir Vemdalen där vi kommer att stå till April/Maj. Det blir att man kommer att tillbringa helgerna där så ofta det går.

Tack för denna gång. Kanske vi ses och hörs någon annanstans. Tommy och Eva.

1 kommentar:

  1. Ser ni haft det bra när ni vara nere här. Härligt höra, hoppas nu eran resa hem går bra så kanske vi syns nån gång ute i husbilslivet. Vi blir kvar hela februari ut och fortsätter njuta. Mvh Carina och Hans och Nelly

    SvaraRadera

Lämna gärna kommentar