onsdag 19 december 2012

Nästan framme

Nu har vi gjort vårt sista stopp innan vi är framme på campingen Marjal i Guardamar Del Segura. Vi har stannat på en ställplats som heter Odissea Camp Area. En ställplats som tar 66 husbilar och här är så gott som fullt. Massa olika nationaliteter. Kul att se hur några från landet som tappade en 4-0 ledning på våra svenska pojkar, har dekorerat sina husbilar inför julen. Här ligger min mor i lä :o)))
Lite om dagens resa, som bl.a tog oss igenom Valencia. Detta var en av de största pärser som jag varit med om i mitt långa innehållsrika liv. Kan säga att det var dags att byta tröja när vi lämnade denna stad, skulle behövt en Wunderbaum under armarna. Se framför Er en rondell med 8 filer som man skall ta sig runt i denna värsta trafikrusning. Men detta klarade jag med bravur, trots att jag bara var passagerare o:))). En stor eloge till Eva. Hon darrade bara en gång, det var när en dam som var ett antal år äldre, var på väg att köra in i sidan på oss.
Kan också säga att rondellerna var som en löpslinga på någon kilometer, rätt så långa. Men dom hade stoppljus i rondellen, så dessa gick bra att ta sig igenom.

Imorgon kväll kommer en liten dagbok från vår resa ner, från det vi startade tills vi nådde målet. Ha tålamod music lovers.

1 kommentar:

  1. Kul att få ta del av er resa, fortsätt skriv !!

    SvaraRadera

Lämna gärna kommentar